REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ (WARUNKI UMOWY)
§ 1. Definicje
Definicje sformułowań użytych w Regulaminie:
a) Usługodawca – podmiot świadczący usługi drogą elektroniczną, na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie, którym jest spółka INDELIS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie pod adresem ul. Władysława Łokietka 5/2, 70-256 Szczecin, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000889007, o kapitale zakładowym 5.000 zł, nr NIP: 8522671105, REGON: 388424067;
b) Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z portalu i jego zasobów i/albo osoba fizyczna zawierająca z Usługodawcą umowę zlecenie w zakresie świadczenia usług opisanych w niniejszym Regulaminie, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
c) Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną;
d) Warunki umowy – niniejszy regulamin w części opisującej realizację Usług;
e) Usługa odpłatna – świadczone przez Usługodawcę merytoryczne wsparcie w uzyskaniu zasiłku, merytoryczne wsparcie w konflikcie z właściwym urzędem administracji państwowej, merytoryczne wsparcie w konflikcie z byłym/obecnym partnerem/małżonkiem, merytoryczne wsparcie w uzyskaniu dokumentów koniecznych do wystąpienia o zasiłek, merytoryczne wsparcie w odzyskaniu pobranego zasiłku przez osobę nieuprawnioną. Usługa obejmuje również przesłanie przygotowanego odpowiedniego pisma wraz z instrukcją oraz przesłanie wypełnionych formularzy wraz z pismem przewodnim;
f) Zasiłek – świadczenie pieniężne wypłacane rodzicom małoletniego lub jego opiekunowi prawnemu przez odpowiednie organy administracji publicznej w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Danii, Szwecji, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Belgii, Francji, Luksemburgu i innych krajach;
g) Strona internetowa – strona internetowa Koordynacja500plus.pl, na której Użytkownik zapoznaje się z Regulaminem i dokonuje jego akceptacji;
h) Umowa zlecenie – oznacza umowę zawieraną między Usługodawcą a Użytkownikiem również umowę zawieraną poprzez czynności konkludentne;
i) Bezpłatna konsultacja – rozmowa telefoniczna pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą dotycząca zasiłku i oczekiwanego wsparcia;
j) Ankieta – formularz przygotowany przez Usługodawcę i przesyłany do Użytkownika;
k) Wniosek – wzór formularza odpowiedni dla danego kraju, niezbędny do uzyskania zasiłku;
l) Pismo – każdy dokument przygotowany przez Usługodawcę w toku procesu realizacji usługi, a przesłany Użytkownikowi (również w wersji roboczej) w tym w szczególności wszelkie pisma przewodnie, uzupełnienia braków formalnych, pisma procesowe, pisma przygotowawcze, pozwy, skargi.
m) Podsumowanie rozmowy – przesłane przez Usługobiorcę w formie mailowej, podsumowanie przebiegu rozmowy z Użytkownikiem zawierające w szczególności krótki opis problemu Użytkownika, rekomendowane rozwiązanie, w tym wskazanie świadczonej przez Usługodawcę usługi oraz wyceny usługi, która jest zależna od stopnia skomplikowania sprawy, na którą to wycenę składa się zaliczka oraz wynagrodzenie główne;
n) Ustawa – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Koordynacja500plus.pl jest stroną internetową, do której prawa przysługują spółce INDELIS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie pod adresem ul. Władysława Łokietka 5/2, 70-256 Szczecin.
- Każda osoba korzystająca ze strony internetowej Koordynacja500plus.pl przyjmuje do wiadomości i akceptuje warunki niniejszego Regulaminu.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany, wycofania, zawieszenia lub przerwania dowolnej funkcji lub właściwości strony internetowej Koordynacja500plus.pl.
- Regulamin został wydany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 z zm.).
- Regulamin jest dostępny dla Użytkowników nieodpłatnie, za pośrednictwem strony Koordynacja500plus.pl w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie poprzez wydrukowanie.
- Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Usług.
- Zakazane jest przesyłanie przez Użytkownika do Usługodawcy informacji i treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, informacji mogących wprowadzać w błąd, także treści mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów komputerowych.
- Rozpoczęcie korzystania z Usług objętych niniejszym Regulaminem jest równoznaczne z zapoznaniem się z jego treścią i pełną akceptacją warunków niniejszego Regulaminu.
§ 3. Korzystanie ze strony internetowej. Warunki techniczne.
- Koordynacja500plus.pl jest stroną internetową zawierającą podstawowe informacje, co do zasad przyznawania zasiłku na dziecko w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Danii, Szwecji, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii, Belgii, Francji, Luksemburgu i innych krajach.
- Usługodawca świadczy:
a) wsparcie w uzyskaniu zasiłku
b) wsparcie w konflikcie z właściwym urzędem administracji państwowej
c) wsparcie w konflikcie z byłym/obecnym partnerem/małżonkiem
d) wsparcie w uzyskaniu dokumentów koniecznych do wystąpienia o zasiłek
e) wsparcie w odzyskaniu pobranego zasiłku przez osobę nieuprawnioną
f) przygotowanie zróżnicowanych rodzajów pism wraz z instrukcją, dostosowanych do sprawy Użytkownika oraz formularzy mających na celu uzyskanie zasiłku. - Za pośrednictwem strony internetowej Koordynacja500plus.pl Użytkownik może nawiązać bezpośredni kontakt z Usługodawcą.
- W celu prawidłowego korzystania ze Strony internetowej wymagane są:
a) Komputer lub inne urządzenie przenośne z dostępem do Internetu
b) dostęp do przeglądarki internetowej. - Zalecane jest korzystanie z komputerów zaopatrzonych w legalne oprogramowanie wraz z wszelkimi dostępnymi aktualizacjami systemu oraz przy zachowaniu dostępnych środków bezpieczeństwa jak firewall oraz aktualny program antywirusowy.
§ 4. Rodzaje i zakres usług
- Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną w następującym zakresie:
a) umożliwienie Użytkownikom pozostawienia danych kontaktowych oraz wybrania daty i godziny bezpłatnej konsultacji
b) bezpłatna konsultacja telefoniczna
c) odpłatne wsparcie w zakresie wybranych przez Użytkownika Usług. - Podczas konsultacji telefonicznej Użytkownik opisuje swoją sytuację rodzinną i sygnalizuje problemy.
- Usługodawca po przeprowadzonej konsultacji telefonicznej przesyła, w sposób ustalony z Użytkownikiem, Podsumowanie rozmowy zawierające wycenę, zasady obliczania wynagrodzenia głównego oraz Regulamin.
- Usługodawca przesyła w sposób ustalony z Użytkownikiem, linka do płatności on-line albo/i numer rachunku bankowego do wpłaty zaliczki w wysokości wskazanej w Podsumowaniu rozmowy.
- Umowa zostaje zawarta w momencie wpłaty przez Użytkownika zaliczki albo/i przez podpisanie pełnomocnictwa do wglądu do sprawy.
- Na wynagrodzenie Usługodawcy składa się:
a) zaliczka, której wysokości ustalana jest indywidualnie z Użytkownikiem, a jej wysokość zależna jest od stopnia skomplikowania sprawy oraz
b) wynagrodzenie główne, które obliczane jest jako procent od kwot/kwoty zasiłku uzyskanych przez Użytkownika za okresy wstecz do momentu podjęcia decyzji lub procent od kwot/kwoty oszczędności Użytkownika w wyniku zmiany decyzji przez organ administracji państwowej. Szczegółowe informacje co do całości wynagrodzenia przekazywane są Użytkownikowi w Podsumowaniu rozmowy. - Użytkownik dokonując wpłaty zaliczki albo/i podpisując pełnomocnictwo do wglądu do sprawy:
a) akceptuje przesłaną wycenę
b) akceptuje przesłany Regulamin zawierający warunki umowy
c) akceptuje obowiązek przesyłania wszelkich dokumentów związanych z zasiłkiem
d) akceptuje, iż po wpłacie zaliczki albo/i podpisaniu pełnomocnictwa do wglądu do sprawy oraz po otrzymaniu jakichkolwiek merytorycznych materiałów od Usługodawcy nie ma możliwości wypowiedzenia niniejszej Umowy dla żadnej ze Stron. - W przypadku korzystania z Usługi merytorycznego wsparcia w konflikcie z właściwym urzędem administracji państwowej w uzyskaniu zasiłku lub merytorycznego wsparcia w konflikcie z byłym/obecnym partnerem/małżonkiem, Usługodawca może poprosić Użytkownika o nadesłanie, w sposób ustalony z Użytkownikiem, materiałów i informacji niezbędnych do dalszych działań. Po uzyskaniu wszystkich informacji Usługodawca przesyła przygotowane odpowiednio pismo wraz z instrukcją.
- Po wpłacie zaliczki Użytkownik otrzymuje drogą e-mailową merytoryczne materiały wraz z instrukcją albo/i ankietą do wypełnienia.
- Użytkownik wypełnia przesłaną ankietę i odsyła ją klikając na końcu ankiety przycisk “Wyślij”.
- Na podstawie danych przesłanych w ankiecie przez Użytkownika, Usługodawca przesyła gotowe formularze do podpisu wraz z pismem przewodnim do akceptacji Użytkownika. Po akceptacji Użytkownika w formie mailowej, Usługodawca tłumaczy pismo przewodnie na język urzędowy kraju, w którym formularze wraz z pismem przewodnim będą składane i przesyła do Użytkownika wraz z instrukcją.
- Użytkownik wysyła przygotowane pismo przewodnie wraz z formularzem oraz kopiami dokumentów i zaświadczeń wskazanych uprzednio przez Usługodawcę zgodnie z instrukcją.
- Użytkownik jest zobowiązany do podania prawdziwych i rzetelnych informacji w ankiecie.
- Usługodawca nie jest odpowiedzialny względem Użytkownika za szkodę powstałą w związku z podaniem nieprawdziwych lub nierzetelnych danych w ankiecie lub dokonaniu ich samodzielnej zmiany w formularzu lub piśmie.
- Do czasu rozliczenia wynagrodzenia głównego Użytkownik ma obowiązek dostarczenia wszystkich dokumentów, które powiązane są w jakikolwiek sposób z zasiłkiem pochodzących z urzędów i innych instytucji zarówno polskich jak i zagranicznych. Powyższe umożliwi Usługodawcy kontrolę postępowania oraz pozwoli przedsięwziąć odpowiednie kroki w celu uzyskania zasiłku.
- Użytkownik informuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni, Usługodawcę o wydanej przez właściwy organ administracji państwowej pozytywnej lub/i negatywnej decyzji w przedmiocie zasiłku lub wypłacie środków na konto Użytkownika oraz o każdym innym piśmie z urzędów i sądów, przesyła potwierdzenia przelewów.
- Niezależnie od spełnienia przez Użytkownika obowiązku wskazanego w punkcie 16., Usługodawca po powzięciu informacji o wydaniu pozytywnej decyzji lub wypłacie zasiłku wystawia i przesyła fakturę proformę obejmującą wynagrodzenie główne obliczone zgodnie z zasadami ustalonymi z Użytkownikiem i przesłanymi w podsumowaniu rozmowy.
- Usługodawca informuje, iż powyżej opisane kroki stanowią pewien schemat działań oraz w zależności od wybranej i świadczonej Usługi kolejne kroki mogą nieznacznie się różnić.
§ 5. Zawarcie umowy i odstąpienie
- Umowa zostaje zawarta w momencie dokonania przelewu zaliczki albo/i przez podpisanie pełnomocnictwa do wglądu do sprawy.
- Umowa zostanie zawarta na czas oznaczony tj. do momentu wydania przez właściwy organ administracji państwowej i doręczenia Użytkownikowi pozytywnej decyzji w przedmiocie zasiłku lub z dniem wypłaty środków na konto Użytkownika lub w przypadku niespełnienia przez Użytkownika obowiązku o którym mowa w paragrafie 4. punkcie 16. w momencie powzięcia przez Usługodawcę informacji o wydaniu pozytywnej decyzji lub wypłacie zasiłku.
- Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od daty jej zawarcia. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Użytkownik składa Usługobiorcy jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w jeden ze wskazanych sposobów:
a) pocztą na adres: INDELIS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Władysława Łokietka 5/2, 70-256 Szczecin
b) przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@odzyskajkindergeld.pl - Usługobiorca informuje, iż z uwagi na charakter świadczonych Usług, Użytkownik nie może odstąpić od Umowy, jeżeli otrzymał od Usługobiorcy jakiekolwiek materiały merytoryczne nawet w wersji roboczej, w tym w szczególności ankietę, wniosek lub pismo.
§ 6. Reklamacje
- Użytkownik ma prawo do składania reklamacji dot. świadczonych usług. Wszelkie reklamacje Użytkownik ma prawo składać pisemnie w jeden ze wskazanych sposobów:
a) pocztą na adres: INDELIS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Władysława Łokietka 5/2, 70-256 Szczecin
b) przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@odzyskajkindergeld.pl - Aby reklamacja była rozpatrywana musi zawierać następujące dane:
a) imię i nazwisko
b) adres zamieszkania
c) numer PESEL Użytkownika
d) opis problemu, którego dotyczy reklamacja. - Usługobiorca dołoży wszelkich starań, aby rozpatrzyć reklamację w czasie 30 dni od momentu jej otrzymania. O podjętej decyzji Użytkownik zostanie poinformowany za pomocą poczty e-mail.
- Reklamacje niespełniające warunków, o których mowa powyżej nie będą rozpatrywane.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php - Klient będący konsumentem posiada przykładową możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Użytkownikiem, a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl
§ 7. Ochrona danych osobowych
- Zgodnie z art. 13 ust 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest INDELIS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie pod adresem ul. Władysława Łokietka 5 /2, 70-256 Szczecin, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000889007, o kapitale zakładowym 5.000 zł, nr NIP: 8522671105, REGON: 388424067
b) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO
c) Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będzie administrator oraz osoby upoważnione do tego na podstawie odrębnych przepisów prawa
d) Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego oraz do organizacji międzynarodowych
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny na realizację celów przetwarzania
f) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przez jej cofnięciem
g) Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO lub w celach marketingu bezpośredniego
h) Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016
i) Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów przetwarzania
j) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym w formie profilowania.
§ 8. Postanowienia końcowe
- Usługobiorca wskazuję następujący adres e-mail: kontakt@odzyskajkindergeld.pl umożliwiający bezpośredni kontakt z Usługodawcą.
- Polityka prywatności dostępna jest pod tym linkiem.
- Usługobiorca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne związane z transmisją danych oraz za ewentualne błędy związane z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych, ani innych problemów wynikających z działań operatorów i dostawców Internetu.
- Usługobiorca nie odpowiada za szkody związane ze Stroną Internetową i jej użytkowaniem lub niemożnością użytkowania przez Użytkownika lub w związku z jej niewłaściwym funkcjonowaniem, błędami, brakami, zakłóceniami, defektami, opóźnieniami w operacji lub transmisji danych, wirusami komputerowymi, awarią.
- Usługobiorca nie odpowiada za problemy z uzyskaniem dostępu lub jego brakiem z przyczyn, które są od niego niezależne.
- Usługobiorca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie oraz poinformowanie o tym Użytkownika, który zawarł umowę z Usługobiorcą i dostarczenie takiemu Użytkownikowi aktualnego Regulaminu, poprzez publikację na Stronie Internetowej.
Wersja Regulaminu 1.1.1.24.08.2023